REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L’ASSOCIACIÓ DE MARES I
PARES DEL CENTRE D’EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA GUILLEM FORTUNY
TÍTOL
PRELIMINAR. DE L'ÀMBIT D'APLICACIÓ I
PRINCIPIS GENERALS.
Aquest reglament d'Organització i Règim Interior,
estableix les normes de règim interior per les quals ha de regir-se
l'Associació de Pares i Mares de l' Escola Guillem Fortuny de Cambrils (d’ara
endavant AMPA).
Aquestes normes defineixen els requisits de funcionament
intern, tant per als seus associats com per als seus diferents òrgans, i
comissions que componguin l'Associació.
Aquest Reglament entra en vigor el mateix dia de la seva
aprovació per l'Assemblea General Extraordinària, celebrada per a tal efecte i
per temps indefinit.
Aquest Reglament d'Organització i Règim Interior, pot ser
revisat o modificat, a proposta de 2/3 de la Junta directiva o d'almenys un 25%
dels socis, havent de ser sotmesos a l'aprovació de la Assemblea General
Extraordinària celebrada a tal efecte, i obtenir el vot favorable de la majoria
absoluta dels socis presents i representats, en tractar-se d'una competència
exclusiva de l'Assemblea General Extraordinària i ser una norma de rang
reglamentari.
TÍTOL I.
COMUNICACIÓ AMB L'ASSOCIACIÓ
Art. 1.- Per facilitar la comunicació existeixen tres canals:
a)
Els membres que
formin la Junta Directiva i/o les Comissions, a què es podran dirigir per a
qualsevol dubte o suggeriment.
b)
Bústia de l' AMPA
en el col·legi, situat en l'entrada del Col·legi.
c)
Adreça
electrònica AMPA: el que a aquest efecte s'estableixi en cada moment.
Art. 2.- En qualsevol cas, les queixes, dubtes o suggeriments
sempre hauran de formalitzar-se per escrit dirigit a l'AMPA. Es comunicarà al
soci que hagi transmès el seu parer el resultat de la gestió realitzada per l'AMPA
pel mitjà que es consideri més convenient segons el cas (telèfon, correu
electrònic, sms, watssap, escrit, etc..).
TÍTOL II. SOCIS
DE L'AMPA.
Art. 3. – Adquisició de
la condició de soci.
Tindran la condició de soci/sòcia de l'AMPA totes les
persones que compleixin les condicions recollides en l'art. 6 dels Estatuts: “ser pare, mare o representant legal dels
alumnes matriculats en el Centre, que manifestin la seva voluntat de pertànyer
com a tal a l'entitat, contribuint al seu sosteniment amb les quotes i derrames
que s'estableixin”.
La qualitat d'associat s'adquirirà voluntàriament, amb
prèvia sol·licitud de l'interessat per escrit mitjançant el formulari que a
aquest efecte s'acordi per la Junta Directiva, que haurà de formalitzar-se cada
inici de curs escolar.
La sol·licitud també podrà fer-se mitjançant adhesió en
el procés de matriculació del Col·legi a través del formulari que es faciliti a
aquest efecte.
Per acord d'admissió de la Junta Directiva s'admetrà al
nou soci/a sempre que el sol·licitant reuneixi els requisits següents:
1.
Que sigui pare,
mare o tutor d'alumne matriculat en aquest Centre
2.
Que es
comprometi a abonar la quota anual corresponent, del qual import serà acordat
per la Junta Directiva.
Les sol·licituds d'incorporació seran denegades per acord
de la Junta Directiva en els següents casos:
a)
Quan la
sol·licitud d'ingrés present defectes formals i ofereixi dubtes sobre la seva
legitimitat i no s'hagi complementat o solucionat en el termini assenyalat a
l'efecte, que no podrà ser superior a 5 dies.
b)
Quan li consti a
l'AMPA, o tingui sospites, que l'interessat hagués estat condemnat per
Sentència ferma que en el moment de la seva incorporació a l'Associació que li
inhabiliti per a l'exercici de la pàtria potestat, per a la qual cosa l’AMPA podrà
sol·licitar-li que acrediti la rehabilitació de la pàtria potestat.
c)
Quan
l'interessat hagués estat sancionat amb la pèrdua definitiva de la condició de
soci.
d)
Si l'interessat
té deutes pendents amb l'AMPA per exercicis anteriors.
e)
Si no ha abonat
la quota anual durant el termini que a aquest efecte se li ha concedit, que no
podrà ser inferior a 5 dies.
Art. 4. – La condició de
soci/a.
La condició de
soci/a es reconeix de forma individual, pel mer fet de ser pare/mare/tutor
legal del/els menor/és. Per bé que, les quotes anuals de subscripció a l'AMPA i
les derrames que s’acordin s'abonaran de
forma única per unitat familiar, i no per membres de la mateixa.
En cas de
famílies monoparentals per separació de fet o divorci dels progenitors, la
quota serà abonada per aquell que subscrigui en primer lloc la sol·licitud de
ser membre de l'AMPA, i en cas de coincidència, aquell pare/mare/tutor que
s'adreci a l'AMPA en primer lloc per sol·licitar qualsevol subscripció o
benefici dels serveis que pugui oferir l'AMPA (acollida, activitats, etc..). Si
fins i tot així persisteix la coincidència, es posarà de manifest a la família
perquè esculli qui vulgui que consti com a soci/a.
En cas de
formalitzar-se algun tipus de carnet identificatiu de la condició de soci de l'AMPA,
es tindrà dret al mateix de forma col·lectiva (1 per família) i en el cas de
les famílies monoparentals o separats/divorciats es facilitarà el carnet a cada
pare/mare, prèvia acreditació de la seva situació de progenitor custodi i/o no
custodio si és el cas.
La pèrdua del
carnet de l'AMPA comportarà abonar les despeses d'expedició d'un altre nou.
Serà obligació
del soci/a comunicar els canvis produïts en les dades reflectides en el
formulari d'inscripció de l'AMPA subscrit, així com l'eventual baixa en la
condició d'associat/a. Mentre no s'indiqui el contrari, a l'inici del curs
escolar la renovació de la condició d'associat es farà de manera automàtica en
cas d'estar domiciliada la quota pertinent.
Els drets i obligacions dels socis/as són els recollits a
aquest efecte en els Estatuts.
No es tindrà dret a vot en cap Assemblea General en cas de,
tot i d'estar al corrent de quotes anuals, no estar al corrent de derrames,
activitats o serveis d'exercicis anteriors.
La condició de
soci es perdrà pels motius previstos en l'art. 9 dels Estatuts, així com
conseqüència de sanció, d'acord amb el previst a aquest efecte en el
procediment sancionador.
TÍTOL IV.-
PAGAMENT DE LA QUOTA ANUAL, ACTIVITATS I SERVEIS
Art. 5. – El pagament de
la quota anual de soci/a, activitats i serveis.
El pagament de la quota anual es farà com a màxim abans
del 02 d'octubre, mitjançant ingrés bancari o transferència en qualsevol cas.
Es podrà acordar amb el soci/a girar rebuts contra el compte corrent a aquest
efecte facilitat en la seva sol·licitud d'associació a l'AMPA.
La Junta Directiva podrà acordar uns altres mitjans de
pagament, com ara el pagament mitjançant targeta bancària, Paypal, i qualssevol
altres que comportin major comoditat.
El pagament de les activitats i serveis oferts per l'AMPA
s'abonarà dins les dates a aquest efecte establertes. Excepte acord de pagament
fraccionat, en aquest cas s'estarà a tal acord. En qualsevol cas, haurà de
regularitzar-se la situació com a màxim abans del dia 02 de març.
Qualsevol acord de pagament ajornat o fraccionat haurà de
formalitzar-se en qualsevol cas per escrit, fent-se constar els terminis i
quanties de pagament i haurà de ser aprovat per la Junta.
L'impagament de les activitats i serveis a què s'hagi
subscrit el soci/a implicarà la pèrdua del dret a gaudir-ne. A aquest efecte,
es concedirà al soci/a un termini per a la seva regularització, que no podrà
ser superior a 5 dies, transcorreguts els quals se li donarà de baixa en l’activitat
o servei. En tot cas, l'AMPA podrà procedir a la reclamació del seu import en
cas d'haver-se gaudit de l'activitat o servei corresponent.
La devolució del rebut domiciliat comportarà l'abonament
a l'AMPA de les despeses bancàries de devolució.
El cessament com membre de l'AMPA, no donarà dret a la
devolució de la quota satisfeta.
Art. 6. - El resguard d'abonament en l'entitat bancària, o
transferència si és el cas, acredita el pagament de la quota, derrama,
activitat o servei subscrit, donant el dret a l'assistència i vot en les
Assemblees i altres convocatòries de l'AMPA. En el rebut ha de figurar el nom i
cognoms de l'associat/a, tenint com validesa un curs escolar.
El pagament de la quota també donarà dret a optar per les
activitats i serveis oferts per l'AMPA al preu que així es fixi per als/les
associats/as, que podrà ser diferent per als no associats/as en cas
d'oferir-se'ls també.
Art. 7. – És obligació del soci/a, comunicar qualsevol canvi de
compte bancari, o intenció de no pertànyer a l'AMPA abans de l'avís de càrrec
del rebut, per tal d'evitar la devolució de rebuts domiciliats.
TÍTOL IV.- LA JUNTA DIRECTIVA
Art. 8.- La Junta Directiva està composta pels membres que es
recullen en l'art. 10 dels Estatuts.
Art. 9.- La presència dels membres de la Junta Directiva a les
reunions a què són convocats, són de compliment obligat, si en el cas de no
poder acudir deuran informar al secretari o al president de la seva absència
per a la seva constància.
Art. 10.- L'absència per part del membre de la Junta Directiva a
més de 5 reunions, serà motiu suficient per ser retirat de la mateixa, deixant
el seu càrrec a disposició de la Junta Directiva per ser cobert per un/a altre/a
soci/a que prèviament hagi presentat candidatura.
Art. 11. - Es convocaran noves eleccions si dimiteix el
president; igualment si dimiteix el 50% o més de la Junta Directiva. Si algun
membre de la Junta Directiva cessa abans de la terminació del seu mandat per
motius de força major, el lloc el cobrirà en funcions un altre membre de la
Junta Directiva fins que se celebrin les eleccions.
Art. 12. - Les reunions de la Junta Directiva es faran amb la
periodicitat necessària per mantenir els comptes al dia i coordinar totes les
funcions i gestions que necessita dur a terme l'associació, i almenys una
vegada al mes.
Els membres de les comissions de treball que s'estableixin
per al millor funcionament de l'AMPA hauran d'acudir a les reunions de la Junta
Directiva, si fossin convocats, per informar dels assumptes que els
competeixin. L'absència durant 3 o més
convocatòries podrà comportar que la Junta Directiva acordi el cessament del
càrrec en aquesta Comissió i l'assumeixi una altra persona que s'ofereixi per
al mateix, i que sigui acceptada per la Junta Directiva.
Art. 13. - La Junta Directiva sortint es compromet a l'entrega
dels Llibres de control de l'Associació, degudament llocs al dia, a la Junta
Directiva entrant després d'un procés electoral. Així mateix, es compromet a
informar sobre els projectes pendents o en procés. Cedirà també les dades de
control sobre el compte de correu electrònic i la pàgina web de l'Associació i
procedirà del mateixa manera quant afecti a la documentació pròpia de
l'Associació.
Article 14.- Durada del
mandat i causes del cessament.
1.- Tots els nomenaments dels membres de la Junta
Directiva tindran un període de mandat de DOS anys de durada, podent ser
reelegits sense limitació.
2.- Els membres de la Junta Directiva cessaran per les
causes següents:
a)
Expiració o terme del termini per a què van anar escollits.
b)
Renúncia de l'interessat.
c)
Sanció disciplinària ferm per manca greu o molt greu.
d)
Pèrdua de les condicions d'elegibilitat previstes en els Estatuts.
e)
Pèrdua de la condició de soci/a de l'Associació.
f) Tenir deutes pendents amb l'Associació per
exercicis anteriors.
3.- En cas que es produeixin vacants en la Junta
Directiva, la pròpia Junta designarà el substitut, amb caràcter d'interinitat,
fins que es verifiqui la convocatòria de noves eleccions. Al cobrir-se
qualsevol d'aquests càrrecs en els supòsits referits, la durada dels mateixos
assolirà només fins al proper període electoral. No obstant això, es donarà
coneixement d'això en la propera Assemblea que se celebri, a fi que sigui
ratificat el nomenament per l'Assemblea.
Article 15.-
Vot per representació.
Els/Les socis/es podran conferir la seva representació
per escrit a favor d'un/a altre/a membre de l'Associació, sense que cap
associat/da pugui exercir més de 10 representacions. Aquestes representacions
hauran d'estar en poder del Secretari de la Junta Electoral abans de l'inici de
la votació.
TÍTOL V.- ACTIVITATS EXTRAESCOLARS.
Art. 16. - Hauran de complir-se com norma general, els següents
apartats:
a) El/La
professor/a començarà les seves classes puntualment, havent de ser puntuals
també els/les alumnes.
b) L'abonament
de l'activitat haurà de fer-se en la forma a aquest efecte establerta
prèviament per la Junta Directiva, i en qualsevol cas en la forma que es
reflecteix en el full d'inscripció a la mateixa.
c) Les baixes es
comunicaran a l'AMPA amb 15 dies d'antelació i no donaran dret a devolució de
l'import de l'activitat, ni de la part proporcional. El soci/a podrà optar per
un canvi d'activitat si fos possible, sense dret a reembors de la diferència de
preu si la nova és més barata, i havent d'abonar la diferència en cas que la
nova activitat tingui un preu superior al de què s'ha causat baixa.
En qualsevol cas, la Junta valorarà i aprovarà la
devolució de les quantitats abonades tenint en compte el cas concret.
d) El no
compliment d'alguna de les obligacions anteriors, donarà lloc a l'alliberament
de la plaça, disposant la Junta Directiva de la mateixa, segons el seu criteri.
e) No s'admetran
devolucions una vegada formalitzada la reserva.
f) Aquells menors
que durant el temps que dura el servei pateixin algun tipus d'accident o
malaltia, seran avisats els seus pares
per telèfon pel monitor/a perquè tinguin coneixement del què ha passat i actuïn
en conseqüència. En cas que l'accident fos de gravetat, s'avisaria
immediatament al 112 perquè vingués una ambulància a recollir-ho. A aquest
efecte, es farà signar una autorització dels pares.
g) S’anul·larà
l’activitat en cas que no hi hagi suficient nombre d’alumnes per portar-la a
terme. A aquest efecte, el mínim d’alumnes necessari es comunicarà als socis/es
quan s’ofereixi l’activitat. La Junta Directiva podrà, no obstant, valorar la
continuïtat de l’activitat ateses les circumstàncies, prèvia sol·licitud de les
famílies inscrites.
h) Els
descomptes en el preu de les activitats per famílies nombroses, monoparentals i
altres circumstàncies, serà acordat per la Junta Directiva atesa la situació
econòmica de l’AMPA en cada cas.
Art. 17.- Mal
comportament dels menors en les activitats.
El mal comportament dels menors que impliqui una
dificultat en el desenvolupament de l'activitat podrà originar que de forma
cautelar se li suspengui del gaudi de la mateixa, fins que per la Junta
Directiva de l'AMPA acordi alguna de les següents mesures:
a)
Expulsió
temporal de l'activitat pel període que a aquest efecte es determini
b)
Expulsió
definitiva de l'activitat
c)
Adaptació o
modificació del desenvolupament de l'activitat, amb el consentiment del
professor/a.
En qualsevol cas, amb caràcter previ a l'adopció de tals
mesures es farà una reunió amb la família i el/la professor/a.
L'avís a la família amb almenys tres notes del professor/a
es considerarà mal comportament.
TÍTOL VI.-
RÈGIM DISCIPLINARI: INFRACCIONS, SANCIONS I PROCEDIMENT
Article 18.-
Infraccions.
Totes aquelles actuacions dels socis/es o membres de la
Junta Directiva, que perjudiquin o obstaculitzin la consecució de les fins de
l'associació seran sancionables. En especial les següents:
a) Conductes
contràries a les disposicions estatutàries i/o reglamentàries de l'Associació.
b) Quan
deliberadament la persona associada impedeixi o posi obstacles al compliment
dels fins socials, o el funcionament dels òrgans de govern i representació de
l'Associació.
c) La
falta al respecte a qualsevol dels associat/es, i en especial al President/a,
Vicepresident/a, Secretari/a, Tresorer/a, Vocals, o qualsevol altre membre de
l'Associació.
d) La
comissió d'accions de les que se’n pugui derivar qualsevol tipus d'il·lícit
civil o penal en què es pugui veure implicada l'Associació.
e) L'incompliment
dels acords vàlidament adoptats pels òrgans de l'associació.
f) La
protesta o actuacions ofensives que impedeixin la celebració de les Assemblees
o les reunions de la Junta Directiva.
g) Participar,
formular o escriure, mitjançant qualsevol mitjà de comunicació social,
manifestacions que perjudiquin de forma molt greu la imatge de l'associació.
h) La
usurpació il·legítima d'atribucions, competències, o decisions respecte les
activitats de l'associació sense comptar amb la preceptiva autorització de
l'òrgan competent de l'entitat.
i) Agredir,
amenaçar o insultar greument a qualsevol associat.
j) La
inducció, plenament provada, respecte qualsevol soci/a en la comissió de
conducta sancionable en aquest capítol.
k) Qualsevol
altra conducta les conseqüències físiques, morals o econòmiques de la qual,
siguin considerada com perjudicial als interessos de l'Associació. Així com el
maltractament als béns mobles o immobles de l'Associació.
l) El
falsejament o inexactitud greu de la documentació que fora requerida per la
Junta Directiva a qualsevol membre de l’Associació per al desenvolupament de
les seves funcions i activitats, així com l'ocultació o simulació de dades que la Junta
hagi de conèixer per a l'exercici de les seves funcions.
m) En
general, les conductes contràries al bon ordre social, o que facin indigne/a
l'associat/a de seguir pertanyent a l'Associació.
Article 19.-
Infraccions d'especial aplicació als membres de la Junta Directiva.
Sense perjudici de les conductes descrites anteriorment,
constituiran conductes sancionables aplicables a qualsevol membre de la Junta
directiva, les següents:
1.- La no convocatòria en els terminis i condicions
legals, de forma sistemàtica i reiterada, dels òrgans de l'Associació. A aquest
efecte, es considerarà reiteració a partir de 3 ocasions en què no es
procedeixi a la convocatòria.
2.- La incorrecta utilització dels fons de l'entitat.
3.- La usurpació il·legítima d'atribucions o
competències.
4.- La inactivitat o deixament de funcions que suposi
incompliment molt greu dels seus deures estatutaris i/o reglamentaris i que
causin perjudicis greus a l'Associació.
5.- No facilitar als associats la documentació de
l'entitat que per aquests li sigui requerida per escrit i relativa a Estatuts,
actes o normes de règim intern, o no exhibir als associats la documentació de
l'entitat a què tinguin dret, d'acord amb l'art. 7 del Reglament.
6.- La inactivitat o deixament de funcions quan causin
perjudicis de caràcter greu al correcte funcionament de l'entitat.
Art. 20.- Sancions.
En funció de la infracció comesa les infraccions es
classifiquen en lleus, greus i molt greus. La classificació de la infracció es
valorarà segons la gravetat, dels fets i les conseqüències dels mateixos.
Les sancions que poden imposar-se per tals sancions
seran:
a)
Infraccions lleus:
amonestació, suspensió del dret a participar en les activitats organitzades per
l'Associació pel termini que s'estableixi a aquest efecte, que no podrà ser
superior a 1 mes.
b)
Infraccions greus:
suspensió del dret a participar en les activitats organitzades per l'Associació
pel termini que s'estableixi a aquest efecte, que no podrà ser superior al curs
escolar en què s'ha impost la infracció; expulsió temporal del soci/a durant el
curs escolar en què s'hagi produït la infracció, fins a un màxim de 2 cursos.
El cessament en les seves funcions del membre de la Junta Directiva o del
càrrec que s'estigui ocupant i, si escau, a la inhabilitació per ocupar
novament càrrecs en l'òrgan de govern o qualsevol altre que es designi durant
el curs escolar, el següent o següents fins a un màxim de 3 cursos.
c)
Infraccions molt
greus: expulsió del soci/a de forma definitiva.
Les sancions greus i molt greus impliquen l'accessòria de
suspensió de l'exercici del dret de sufragi actiu i passiu en l'Associació pel
temps de la seva durada.
Art. 21.-
Expedient disciplinari.
Per a l'adopció de les sancions assenyalades, es
tramitarà un expedient disciplinari per la Junta Directiva d'ofici o a proposta
de qualsevol associat/a.
En aquest expedient, la persona autora de la infracció té
dret a ser escoltat amb caràcter previ a l'adopció de mesures disciplinàries i
a ser informat/a dels fets que donin lloc a dites mesures, havent de ser
motivat, si escau, l'acord que imposi la sanció. L'expedient es tramitarà
d'acord amb els punts següents:
A)
La instrucció
dels procediments sancionadors correspon a la Junta Directiva, que el termini
màxim de 10 dies a comptar de que s'adopti l'acord d'inici de l'expedient
nomenarà l'òrgan instructor.
B)
En cas de
tramitar-se expedient contra un membre de la Junta Directiva, aquest no podrà
formar part de l'òrgan instructor, havent d'abstenir-se d'intervenir i votar en
la reunió de la Junta Directiva que decideixi la resolució provisional del
mateix. Es nomenarà en aquest cas a un altre membre de la Junta Directiva com a
instructor.
C)
L'òrgan
instructor dels procediments disciplinaris estarà format pel/el President/a i
el/el Secretari/a. El/La President/a ordenarà al/el Secretari/a la pràctica
d'aquelles diligències prèvies que estimi oportunes amb l'objecte d'obtenir
l'oportuna informació sobre la comissió o no d'infracció per part de
l'associat/a. A la vista d'aquesta
informació la Junta Directiva, per majoria simple, podrà deixar arxivar les
actuacions o acordar l'inici d'un expedient disciplinari.
D)
En cas
d'acordar la incoació d'expedient disciplinari, el/la Secretari/a en el termini
màxim de 15 dies notificarà a l'interessat/a un escrit en què posarà de
manifest els càrrecs que se li imputen, a què podrà contestar al·legant en la
seva defensa el que estimi oportú en el termini de 10 dies, transcorreguts els
quals, es passarà l'assumpte a la primera sessió de la Junta Directiva.
E)
A la vista de
les al·legacions de l'interessat/a, la Junta directiva acordarà per majoria de
dues terceres parts el que consideri d'acord amb el que disposa l'art. 20, i en
el termini màxim de 15 dies.
F)
L'acord adoptat
per la Junta Directiva es notificarà al soci/a per escrit en qualsevol cas.
Contra la resolució que adopti la Junta Directiva en
infraccions greus i/o molt greus, el/la interessat/a podrà formular recurs en
el termini de deu dies des de la seva notificació davant la pròpia Junta
Directiva. De no formular-se recurs en el termini indicat, la resolució serà
ferma. En cas de formular-se recurs per l'interessat, serà resolt per la Junta
Directiva per majoria simple. En el termini màxim d'1 mes haurà de resoldre's
sobre aquest recurs.
Segons la gravetat de la infracció i les conseqüències
previstes, podrà adoptar-se de forma cautelar la suspensió de la condició de
soci/a fins a la resolució de l'expedient sancionador, i en qualsevol cas, per
un període màxim de 6 mesos. Aquesta decisió haurà d'adoptar-se per la Junta
Directiva per majoria simple.
En qualsevol
cas, si es proposa l'expulsió se sotmetrà a l'Assemblea General Extraordinària
per a la seva ratificació per majoria simple.
Art. 21.-
Termini de Prescripció i cancel·lació de la sanció.
Les infraccions lleus prescriuran als tres mesos, les
greus als sis mesos i les molt greus a l'any, començant-se a comptar el termini
de prescripció l'endemà a la comissió de la infracció, o des del moment en què
es tingui coneixement fefaent d'això per part de l'Associació.
El termini de prescripció s'interromprà per qualsevol
actuació de l'Associació, expressa i manifesta dirigida a investigar la
presumpta infracció i amb coneixement de l'interessat. Els terminis de
prescripció de les sancions comencen a comptar-se des de l'endemà a aquell en
què adquireixi fermesa la resolució per la qual s'imposa la sanció. La
realització de qualsevol acte de l'Associació exprés i manifest d'execució de
la sanció, interromprà el termini de prescripció de la mateixa.
En els casos de pèrdua de la condició de soci la Junta
Directiva podrà acordar, transcorregut el període de compliment de la sanció,
la rehabilitació de l'expulsat, per a la qual cosa haurà d'incoar l'oportú
expedient a petició del mateix. La Junta Directiva decidirà sobre la
rehabilitació en consideració a les circumstàncies de fet concurrents en el
sol·licitant.
En el cas d'expulsió definitiva no procedirà la
rehabilitació.
TÍTOL VII.-
IMPUGNACIONS I RECLAMACIONS.
Article 22.- Els acords i actuacions de l'Associació podran ser
impugnats davant l'ordre jurisdiccional civil per qualsevol soci o persona que
acrediti un interès legítim, si els estimés contraris a l'ordenament jurídic,
pels tràmits del judici que correspongui.
Article 23.- Els associats podran impugnar els acords i actuacions de
l'Associació que estimin contraris als Estatuts dins el termini de trenta dies,
a partir de la data d'adopció dels mateixos, instant la seva rectificació o
anul·lació i, si és el cas la suspensió preventiva, o acumulant ambdues
pretensions.
DISPOSICIÓ
FINAL.
Única.- Entrada
en vigor.
Aquest Reglament entra en vigor el mateix dia de la seva
aprovació per l'Assemblea General Extraordinària, celebrada per a tal efecte i
per temps indefinit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada